BCTN Nijmegen investeert ruim 7 miljoen Euro om meer schepen te kunnen laden en lossen op. De Waal is groot en biedt vele voordelen ten opzichte van de drukke A15. Op de Waal zijn er geen files en op een schip gaan circa 100 containers waardoor transport via de waterwegen meer CO2 neutraal is.
De terminal in Nijmegen is niet alleen interessant voor transport vanuit Rotterdam, klanten uit de regio kunnen hun lading afzetten op de terminal waarna deze naar Rotterdam of Antwerpen wordt verscheept. Een groeiend aantal ondernemers uit de regio krijgt interesse voor deze manier van transport en ook het aantal Duitse klanten neemt toe. Hierdoor in er het afgelopen jaar een exponentiƫle groei te zien in de de overslag.
BCTN heeft terminals op verschillende locaties in Nederland, werkt samen met andere barge operators en het Havenbedrijf Rotterdam waardoor aantallen gebundeld kunnen worden en een A/C dienst is gegarandeerd. Joop Meijland (CEO) droomt van een vrachtwagenvrije A15. De Waal is groot en biedt nog veel mogelijkheden voor transport in de toekomst.