China en Europees achterland direct verbonden door BCTN

Sinds kort biedt BCTN een CO2 reducerende en snellere verbinding aan met China en het Europees achterland in samenwerking met onze partners in Duisport. Deze verbinding wordt vanaf Duisburg, net zoals bijna alle andere achterlandverbindingen, aangeboden per trein.

China en Europees achterland direct verbonden

Sinds mei 2017 is het mogelijk om via BCTN Nijmegen uw containers van en naar het Europese achterland en China te transporteren. Er is steeds meer vraag naar een verbinding met het achterland en China met een lagere CO2 footprint.

Joop Mijland, CEO zegt: “BCTN is met Duisport een samenwerking aangegaan om deze nieuwe verbinding op te zetten en hiermee aan de vraag van onze klanten te voldoen. Wij zien in Duisport de perfecte partner vanwege hun kennis van het Europese achterland”.

De inzet van speedbarges

BCTN is verbonden met Duisport via de drukst bevaren rivier van Europa. Op de Waal passeren inmiddels meer dan 600 schepen per dag onze terminal in Nijmegen. Een snelle doorvoer naar het Europese achterland is dus van belang. Hiervoor worden speciale speedbarges ingezet. Met deze speedbarge kunnen containers dagelijks worden vervoerd van BCTN Nijmegen naar Duisport, vanuit Duisport worden deze containers op de railtrein naar het Europese achterland en China gezet en vice versa.

Middels deze samenwerking kan BCTN het volgende aanbieden:

  • Dagelijkse afvaarten vanaf terminal BCTN Nijmegen naar Duisburg DeCeTe en DIT;
  • Gateway in/out Rijn-Roer-area, centraal- en Oost-Europa, Azië;
  • Via Duisburg directe verbinding met de chemieparken Marl & Krefeld;
  • Organisatie van trimodaal voor- en navervoer;
  • Documentatie en douane afhandeling.
BCTN
Over de auteur

"Het creëren van een sterk Inland Terminal netwerk; dat is BCTN's missie. Wij hebben inland terminals in Alblasserdam, Beringen, Den Bosch, Geel, Meerhout, Nijmegen, Roermond en Venray."